Data plates location on Diamond T969 closed cab

Military Trucks 2 1/2 ton and greater, Wanted, For Sale (NO AUCTION or EBAY), and Knowledge Base

Moderator: kw573

Post Reply
ThierryB
G-Sergeant Major
G-Sergeant Major
Posts: 190
Joined: Fri Jul 09, 2004 10:57 pm
Location: France

Data plates location on Diamond T969 closed cab

Post by ThierryB » Sun Nov 05, 2017 5:10 am

Hello,

Do any of you guys have some pictures to help for the mounting of the data plates in the cab of my Diamond wrecker?

Image

Many thanks in advance, Thierry.


PS : For the 2 plates in the engine compartment, no picture needed (I still have the holes existing).


CplDixon
G-First Sergeant
G-First Sergeant
Posts: 127
Joined: Sat Dec 05, 2015 11:37 am
Location:

Re: Data plates location on Diamond T969 closed cab

Post by CplDixon » Sun Nov 05, 2017 6:49 am

ThierryB wrote:
Sun Nov 05, 2017 5:10 am
Hello,

Do any of you guys have some pictures to help for the mounting of the data plates in the cab of my Diamond wrecker?

Image

Many thanks in advance, Thierry.


PS : For the 2 plates in the engine compartment, no picture needed (I still have the holes existing).
Salut Thierry


Sur la tôle au dessus des compteurs tu as en bas l'emplacement pour la grosse plaque carré avec le schema de vitesse et juste au dessus va la plaque d'instruction pour le treuil

En haut a gauche c'est la plaque de précautions pour l'alarme basse pression et en haut a droite la plaque d'instruction pour la vidange du circuit de refroidissement

Amicalement

CplDixon ;)

Image

ThierryB
G-Sergeant Major
G-Sergeant Major
Posts: 190
Joined: Fri Jul 09, 2004 10:57 pm
Location: France

Re: Data plates location on Diamond T969 closed cab

Post by ThierryB » Sun Nov 05, 2017 7:36 am

Thank you very much CplDixon...

Et qu'en est-il de la plaque "If engine is operated for any...." ?

CplDixon
G-First Sergeant
G-First Sergeant
Posts: 127
Joined: Sat Dec 05, 2015 11:37 am
Location:

Re: Data plates location on Diamond T969 closed cab

Post by CplDixon » Sun Nov 05, 2017 7:52 am

ThierryB wrote:
Sun Nov 05, 2017 7:36 am
Thank you very much CplDixon...

Et qu'en est-il de la plaque "If engine is operated for any...." ?
Alors je pense que cette plaque été sans doute appliqué sur les Open Cab..
Sur mon Diamond,j'ai les trous sur les toles comme sur les photos d'époque et je n'ai pas de trou supplémentaires pour la 3ème plaques.. Moi je ne la mettrai pas personnellement ... Sur les Opencab,les plaques vont sur les portes ainsi que sur le tableau de bord en dessous des commandes d'essuie glaces..

Je pense que la plaque pour les revolution/minutes n'été pas encore présente sur les Closed Cab..Sur toutes les docs que j'ai pu voir que ce soit en SNL,TM etc..Elle n'y ai pas...Sur les Diamond tolé restauré et ayant leur plaques aucun n'avait cette plaque.. Moi je serai d'avis de ne pas la mettre JUSQU A CE que l'on sache officiellement si elle y été...
Tu le vois comme moi que sur la tôle supérieur il n y a que 2 plaques,quelques soit le TM en question d'où est issus l'image..
Peut être du côté de la commande d'essuie glace côté passager, A VOIR... J'avais des toues avec des plaques ici mais c'été les plaques de refections du véhicule par les Ateliers de l'US ARMY ORDNANCE CORPS..
A toi de voir ce que tu comptes faire..

CplDixon

ThierryB
G-Sergeant Major
G-Sergeant Major
Posts: 190
Joined: Fri Jul 09, 2004 10:57 pm
Location: France

Re: Data plates location on Diamond T969 closed cab

Post by ThierryB » Sun Nov 05, 2017 9:18 am

.... merci beaucoup pour toutes ces informations :wink: Je laisse donc cette plaque de coté jusqu'à confirmation.

For all other T969 owners, can you confirm that the following plate (RPM warning) was not mounted on early closed cab trucks ?

Image

Thierry.

User avatar
40 Chevy
G-First Lieutenant
G-First Lieutenant
Posts: 641
Joined: Sat Dec 23, 2006 2:57 pm
Location: Kent Island, Md.

Re: Data plates location on Diamond T969 closed cab

Post by 40 Chevy » Tue Nov 07, 2017 3:35 am

Yes it was. the overspeed plate is mounted next to the air warning. I can take pictures later this week for you of my cab.

Also the winch instruction plate goes between the shift plate and the base of the windshield. The plate for a closed cab is bigger than an open cab model. The open cab winch plate goes on the right side of the dash next to the wiper control. I mounted my there as it is easier to read.


John G
1940 G4112
1942 G509 969A
1942 G116 series 2
1944 G116 series 5
1942 Sterling HC 165 tractor
1944 Autocar U7144T


Post Reply

Return to “Trucks 2 1/2 ton +”

Who is online

Users browsing this forum: nick peters and 45 guests